Czy sinice naprawdę są aż tak szkodliwe? - SPIRULINA

Środek wakacji, połowa polski wyjechała nad morze, aby korzystać z kąpieli słonecznych, a tu taki psikus! Na wielu plażach mamy sinice, lista zamkniętych kąpielisk z dnia na dzień powiększa się. Największe miasta tj. Gdańsk, Gdynia, Sopot, Władysławowo, Międzyzdroje  zamknęły swoje plaże a wczasowicze płaczą…. Dawno nie było tak ładnej pogody przez tak długi czas i dawno nie było tak wielu zamkniętych plaż. Ale czy sinice naprawdę są aż tak straszne?


SPIRULINA –to sinica, należąca do rzędu Oscilatoriales. Jest to jedyna sinica, której nie należy się obawiać a wręcz przeciwnie, należy czerpać z jej dobrodziejstw garściami – bez przesady oczywiście ;) 3xdziennie po 2 tabletki w zupełności wystarczy ;) – przed lub w trakcie posiłku oczywiście


Jest to ALGA znajdująca się w słodkich wodach  Azji, ale również  w glebie, piasku, bagnach czy jeziorach. Zostaje ona poddana procesowi suszenia i sprzedawana w formie proszku lub tabletek. Osobiście wolę tabletki. Nie przepadam za smakiem Spiruliny, więc mogę je spokojnie połknąć, a jeśli chcę dodać do sałatki lub maseczki, rozgniatam po prostu tabletkę i mam proszek ;)


Zaliczana jest ona do grona SUPERFOOD. Oznacza to, że ma w sobie mnóstwo dobroczynnych składników działających cuda na ludzki organizm, zarówno od wewnątrz jak i na zewnątrz. Doszło do tego, że nawet NASA i ESA, oficjalnie rekomendują Spirulinę  jako pokarm astronautów w trakcie długoterminowych misji kosmicznych <SZOK>
Ale co tam tak właściwie jest i o co tyle hałasu?


Białko – około 70% suchej masy.  Co oznacza, że jest wspaniałym uzupełnieniem diety w białko dla osób, będących na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej lub dla osób, które z jakiegoś powodu ograniczają białko a nie chcą tracić masy mięśniowej. Poza tym, osobiście jestem wegetarianką ( od święta pozwolę sobie na kawałek dobrego sera, dlatego nie mogę nazwać siebie weganką) i sama suplementuję Spirulinę już od dłuższego czasu. Daję ją też mojemu mężowi, pomimo tego, że czasami zje jakieś mięcho na mieście – fuj ;/. Ale nie tylko dla tego ją spożywamy….


y-linolenowy kwas tłuszczowy – stymuluje odporność. Nie pamiętam kiedy ostatnio byłam chora.  Oprócz Spiruliny, korzystamy oczywiście z czosnku, miodu, imbiru, chili i mnóstwa innych składników podnoszących odporność i zabijających bakterie, ale w tym przypadku od przybytku głowa nie boli ;) Dodatkowo wrzesień coraz bliżej, więc  jest to idealny czas na budowanie odporności przed okresem jesienno-zimowym


Witamina B12 – niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i odpornościowego. Przyczynia się do prawidłowego utrzymania metabolizmu energetycznego oraz zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.  Szczególnie weganie i wegetarianie muszą ją suplementować.


Witamina B6 – przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego, pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek. Przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz regulacji aktywności hormonalnej. Pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych - akurat to przyda się każdemu, ponieważ  żyjemy w takich czasach, że często trudno zachować zdrowy rozsądek i logiczne myślenie ;)


Witamina E – ochrona antyoksydacyjna organizmu


Fikocyjanina – obniżenie glikemii po posiłkowej, obniżenie trójglicerydów w surowicy krwi


Chlorofil, Fikoerytryna, Fikocyjanina – ochrona przed promieniami UV – szczególnie przydatnie w dzisiejszych czasach


Jod – pozytywny wpływ przy niedoczynności tarczycy, która niestety mnie dopadła


Wapń – Obniżenie poziomu cholesterolu , zapobieganie osteopenii i osteoporozy. Idealne dla osób starszych i z tendencją do złamań


Fenyloalanina -  hamowanie uczucia głodu. W dzisiejszych czasach ciężko powstrzymać się od jedzenia. Tym bardzie, gdy na każdym rogu otaczają nas wszechobecne zapachy z restauracji i kuchni sąsiadów ;)


Opisywać można by było w nieskończoność, ale wymienię Wam najważniejsze : wszystkie Witaminy z grupy B, Witamina C, wapń, magnez, potas, cynk i inne makrominenały, kwasy tłuszczowe Omega 3, Chlorofil, Beta-Karoten,  Kwasy Nukleinowe (RNA i DNA), Polisacharydy


Gdy zaczęto badać algi, naukowcy byli w totalnym szoku. Jest tu tak wielkie bogactwo wartości odżywczych, jakby z 300 warzyw i owoców stworzono jedno IDEALNE .


Andrzej Czesław Klimuszko, zakonnik, myśliciel, ale też zielarz i fitoterapeuta powiedział:


„Pokarm jest warunkiem życia ludzkiego, ilość i jakość pokarmu warunkuje jego przedłużenie”


Korzystajmy z bogactw natury! Nie bez powodu nasza kula ziemska, obfituje w cudowne składniki stworzone specjalnie dla nas. Czerpmy z nich mądrze.  Uważam, że jeśli chodzi o zdrowie, powinniśmy być egoistami.  Kiedyś, gdy chciałam wypróbować działanie nowego produktu spożywczego mówiłam do męża:


„Kochanie, kupimy awokado?  Zobaczymy jak to smakuje ;)”


Teraz nie pytam,


Kupuję!  bo wiem, że w naturze jest moc, zdolna uleczyć wszelkie dolegliwości i przedłużyć moje życie.


Jest tylko jeden minus SPIRULINA. Fakt, że zawiera tak wiele pozytywnych właściwości  sprawia, że  firmy farmaceutyczne nie zarabiają na niej kroci, przez co prowadzonych jest mało szczegółowych badań nad nimi, co powoduje , że nie do końca znamy wszystkie zalety tego SUPERFOOD


Żyjcie zdrowo i objadajcie się darami natury, oczywiście zgodnie z ich przeznaczeniem. A jeśli chodzi o suplementy diety to zgodnie z opisem na etykiecie ;)

Najlepszą spirulinę kupicie tutaj => https://kupujeeko.pl/superfoods/300-spirulina-600-tabletek

Pozdrawiam
VegeKama ;)


Źródło

Zdrojewicz Z. Idzior A. "Spirulina i błonnik witalny a leczenie otyłości" Med Rodz 1 (18): 18-22

Strona Producenta: Aura Herbals

Wszystkie komentarze

Zostaw komentarz